Stosowanie promocji i rabatów za pomocą wtyczki Flexible Pricing.

Flexible Pricing to wtyczka, która pomoże Ci tworzyć rabaty oraz promocje dla Twojego sklepu. Tworzy ona promocje na podstawie wybranych produktów, wartości koszyka, historii zamówień klienta, ilości produktów w koszyku, dla dowolnych produktów. Zainstalowanie i używanie tej wtyczki znacznie ułatwi Ci proces nakładania rabatów a Twoi klienci będą zadowoleni z zakupów i szybkiego procesu składania zamówień. 

Rabaty, które wtyczka umożliwi Ci do wprowadzenia w Twoim sklepie: 

  • Rabaty kwotowe i procentowe oraz stała cena 
  • Rabaty dla wybranych ról 
  • Rabaty dla wybranych kategorii klientów 
  • Rabaty dla wybranych kategorii produktów 
  • Rabaty dla wybranych produktów i ich wariantów 
  • Rabaty na podstawie wartości koszyka, kategorii, historii zakupów konsumenta 
  • Rabaty “kup X produktów, aby otrzymać zniżkę na Y sztuk tego produktu 
  • Rabaty “kup X produktów a Y produktów otrzymasz za darmo” 
  • Rabaty “kup produkt kategorii X, aby otrzymać zniżkę na produkt tej kategorii lub kategorii Y” 

Rabaty, które możesz zastosować do zamówień: 

  • Gdy suma zamówienia wynosi X, to rabat na całe zamówienie wynosi Y% 
  • Gdy suma zamówienia wynosi od X do Y zł, to zniżka wyniesie Z zł, a jeśli od A do B zł, to zniżka wyniesie C zł 
  • Gdy suma zamówienia w kategorii X wyniesie minimum Y zł, to zostanie nałożona zniżka Z% na dowolne produkty tej samej kategorii 

Rabaty, które możesz nałożyć na konkretne kategorie: 

  • X% zniżki na wszystkie produkty danej kategorii, np. Z okazji jakiegoś święta lub wydarzenia 
  • X% obniżki na dowolny produkt z kategorii X, jeśli klient zakupi produkt z kategorii Y 
  • X% rabatu na wszystkie produkty kategorii X, jeśli klient zakupi np. 5 produktów tej samej kategorii 

Rabaty dla ról lub grup, kategorii użytkowników 

Wtyczka Flexible Pricing jest zintegrowana z rolami użytkowników w WordPress’ie (np. subskrybent, autor, redaktor, itp.) oraz z WooCommerce (np. kierownik sklepu, klient). Masz również możliwość utworzenia nowych ról za pomocą wtyczki “User Role Editor” oraz grup użytkowników za pomocą wtyczki “Groups”. Dla każdej roli, grupy lub/i kategorii możesz tworzyć i dodawać rabaty, promocje kwotowe i procentowe według własnego uznania, nie brzmi wspaniale?  

Daje Ci to wiele możliwości, takich jak rabaty dla wszystkich konsumentów lub tylko pracowników albo kierowników. Rabaty dla korzystających z Newsletter’a, zarejestrowanych klientów, nowych klientów itd.  

Firma ma rocznice? Świetnie, obdarz swoich wiernych i aktywnych klientów miłym rabatem oraz zachęć nowych użytkowników rabatem specjalnie dla nich. Zbliżają się święta? Rabat dla klientów nie zaszkodzi a na pewno przyciągnie uwagę. 

Pamiętaj jednak, że wtyczka Flexible Pricing nie jest w stanie przypisywać ról, potrafi jednak je rozpoznawać i z nimi pracować. Role muszą być wcześniej odpowiednio dodane i opisane ręcznie lub za pomocą specjalnej wtyczki. 

Wtyczka, zgodnie z jej nazwą jest naprawdę bardzo elastyczna i potrafi wykonać nawet te bardziej skomplikowane rabaty i promocje, takie, jak sobie wymyślisz. Nie należy jednak zakładać, że wykona ona wszystkie czynności, trzeba jej trochę pomóc. 

Jeśli nie jesteś pewien, czy wtyczka będzie Ci odpowiadać, możesz wypróbować jej próbną wersję. 

W ustawieniach promocji, wymagane będą od Ciebie informacje jak reguły promocji, tytuł, dla kogo obowiązuje, minimalna lub maksymalna wartość zamówienia, typ rabatu, wartość rabatu, data obowiązywania promocji, dla jakich ról lub grup użytkowników, w oparciu o, kategorie do zastosowaniu reguły itd., wszystko w zależności od tego, jaki rodzaj promocji będziesz chciał zastosować.